Dostępność

Deklaracja dostępności

Komenda Powiatowa Policji w Pabianicach zapewnia dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej pabianice.policja.gov.pl oraz pabianice.bip.policja.gov.pl/.

Data publikacji strony internetowej: 2016-05-17

Data ostatniej dużej aktualizacji: 2025-03-18

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych oraz wytycznymi WCAG 2.1. z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Ze względu na ograniczenia techniczne aplikacja typu "wirtualny spacer" nie jest dostępna.

Niezgodność z załącznikiem

  1. Nie wszystkie linki do dokumentów, które są do pobrania mają informacje o formacie, rozmiarze i języku.
  2. Ze względu na ograniczenia systemowe serwisu nie wszystkie elementy treści zostały oznaczone znacznikiem lang.
  3. Pola formularzy mogą nie mieć odpowiednio powiązanych etykiet.
  4. Nie wszystkie linki posiadają atrybut tytuł.
  5. Niektóre teksty i elementy interaktywne na stronie mogą mieć zbyt niski kontrast w stosunku do tła, co utrudnia ich odczytanie osobom słabowidzącym.
  6. Pliki PDF,DOC i tym podobne, redaktorzy starają się ograniczyć do minimum, starają sie osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR. Administratorzy/redaktorzy dokładają wszelkich starań, aby dane zamieszczone na stronie były zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności.
  7. Na stronie opublikowano dokumenty, które:
    • pochodzą z różnych źródeł;
    • są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co wpłynęło na ostateczny kształt, w tym treść dokumentu;
    • zostały opublikowane zgodnie z zasadami, które obowiązywały w innej instytucji;
    • nie można zmienić ich struktury;
    • zostały opublikowane, zanim ustawa o dostępności cyfrowej weszła w życie.

Treści nieobjęte przepisami

  1. Na stronie internetowej znajdują się filmy, do których nie dodano audiodeskrypcji z uwagi na fakt, że zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej. Wszystkie nowe filmy dodawane na naszej stronie mają dodawaną audiodeskrypcję.
  2. Dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 września 2018 roku nie są dostępne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować. Na stronie opublikowano treści które pochodzą z różnych źródeł, są obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co wpłynęło na ostateczny kształt, w tym ich treść

Nadmierne koszty

Właścicielem domeny jest Komenda Główna Policji, korzystamy z narzuconych szablonów, w których nie możemy wprowadzać zmian.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 2020-09-23.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 20 marca 2025 roku.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej.

Informacje zwrotnie i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą do kontaktu jest podkomisarz Agnieszka Jachimek oraz zespół do spraw zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Komendzie Powiatowej Policji w Pabianicach, adres poczty elektronicznej agnieszka.jachimek@ld.policja.gov.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc pod jeden z podanych numerów telefonu: 693 997 243 lub 47 84 24 357. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. 

Żądanie powinno zawierać:

  1. dane osoby zgłaszającej żądanie - imię i nazwisko osoby zgłaszającej, 
  2. dane kontaktowe osoby zgłaszającej (na przykład numer telefonu, e-mail),
  3. dokładny adres strony internetowej lub aplikacji mobilnej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść, 
  4. opis na czym polega problem i określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeśli złożyłeś wniosek o zapewnienie dostępności do podmiotu publicznego, a podmiot ten dostępności nie zapewnił lub nie zapewnił Ci dostępu alternatywnego masz prawo złożyć skargę. Zgodnie z artykułem 32 ustęp 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami masz 30 dni na złożenie skargi od daty upływu terminu na zapewnienie dostępności przez organ, do którego został złożony wniosek o zapewnienie dostępności.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna

Komenda Powiatowa Policji w Pabianicach - ulica Żeromskiego 18, 95-200 Pabianice
Główna siedziba Komendy Powiatowej Policji w Pabianicach, w której interesanci mogą załatwić sprawę, znajduje się przy ul. Żeromskiego 18. Siedziba oznaczona jest nazwą ulicy oraz numerem umieszczonym na ścianie budynku od ul. Żeromskiego. Posiada też tablicę informacyjną znajdującą się przy głównym wejściu.

Dojazd do Komendy Powiatowej Policji w Pabianicach
Do Komendy można dojechać komunikacją miejską. Na ulicy Partyzanckiej w Pabianicach znajduje się przystanek autobusowy w odległości 220 metrów od siedziby komendy, natomiast drugi przystanek znajduje się na ulicy Zamkowej w Pabianicach w odległości 350 metrów od budynku komendy Policji.

Parking

Bezpośrednio przed budynkiem, od ulicy Żeromskiego znajduje się parking dla pojazdów służbowych, na którym wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. W bliskiej odległości od wejścia głównego, po dwóch stronach ulicy Żeromskiego znajdują się również miejsca parkingowe ogólnodostępne dla interesantów.

Wejście do Komendy Powiatowej Policji w Pabianicach

Budynek Komendy Powiatowej Policji w Pabianicach znajduje się na terenie otwartym.
Do wejścia do budynku prowadzą kilkustopniowe schody, przy których zamontowane jest krzesło schodowe zewnętrzne. Dla osób z niepełnosprawnością ruchową zatrzymanych procesowo lub doprowadzanych do wytrzeźwienia Komenda zapewnia platformę przyschodową. W holu po lewej stronie od głównego wejścia znajduje się Stanowisko Kierowania, gdzie całodobowo prowadzona jest obsługa interesantów przez oficera dyżurnego Komendy Powiatowej Policji w Pabianicach lub jego zastępcę. Przy oknie obsługi interesantów znajduje się telefon umożliwiający skontaktowanie się z osobą na terenie budynku. W przypadku braku znajomości numeru telefonu do zainteresowanej osoby, obsługa interesantów ustala właściwy numer i powiadamia telefonicznie osobę o oczekującym interesancie. Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Osoby odbierane są z punktu obsługi interesantów i poruszają się po terenie Komendy Powiatowej Policji w Pabianicach w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika policji (osoby wprowadzającej). Przejście z punku obsługi interesantów do dalszej części obiektu zabezpieczone jest drzwiami, z czytnikiem dostępu, przez które może przejechać osoba poruszająca się na wózku. W budynku znajdują się jedynie schody prowadzące na wszystkie kondygnacje. Nie ma urządzeń ułatwiających ich pokonanie. To uniemożliwia dostęp do wyższych kondygnacji osobom z ograniczoną mobilnością. Korytarze mają szerokość powyżej 170 centymetrów, co umożliwia swobodne poruszanie się, jednak brak dodatkowych udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami. Toalety znajdują się na każdej kondygnacji, jednak nie są przystosowane do osób z niepełnosprawnością. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla - nie ma tyflomapy. Personel nie posiada przeszkolenia w zakresie języka migowego. Tłumacz języka migowego jest dostępny zgodnie z przepisami ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się. Aby dowiedzieć się jak skorzystać z bezpłatnej usługi tłumacza języka migowego przejdź do działu „Język migowy” na stronie BIP KGP.
W budynku na każdej z kondygnacji na drodze ewakuacyjnej zamieszczone są w widocznych miejscach oznaczenia ewakuacyjne, które nie dostosowane są dla osób niedowidzących. 
Drugie wejście do Komendy znajduje się od ulicy Lutomierskiej od strony ogrodzonego dziedzińca i przeznaczone ono jest wyłącznie dla pracowników i funkcjonariuszy Komendy Powiatowej Policji w Pabianicach.

Komisariat Policji w Konstantynowie Łódzkim - ulica Zgierska 4, 95-050 Konstantynów Łódzki
Siedziba Komisariatu Policji w Konstantynowie Łódzkim, w której interesanci mogą załatwić sprawę, znajduje się na ulicy Zgierskiej 4, 95-050 Konstantynów Łódzki. Siedziba oznaczona jest tablicą informacyjną znajdującą się przy głównym wejściu.

Parking
Przed budynkiem znajduje się parking dla pojazdów służbowych. Na parkingu nie zapewniono miejsc przeznaczonych dla osób z niepełnosprawnościami.

Wejście do Komisariatu Policji w Konstantynowie Łódzkim
Wejście do budynku wiedzie dwustopniowymi schodami, nie ma podjazdu dla wózków. W holu po prawej stronie od głównego wejścia znajduje się Stanowisko Kierowania, gdzie całodobowo prowadzona jest obsługa interesantów przez oficera dyżurnego Komisariatu Policji w Konstantynowie Łódzkim. W holu Komisariatu znajdują się zabezpieczone czytnikiem dostępu drzwi wejściowe prowadzące do poszczególnych pomieszczeń budynku. Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie, a jedynie w asyście funkcjonariusza Policji lub pracownika Policji. Przez drzwi wejściowe może przejechać osoba poruszająca się na wózku. Główny korytarz w budynku ma szerokość około 225 centymetrów. Wszystkie pomieszczenia służące do obsługi interesantów wraz ze stanowiskami pracy funkcjonariuszy i pracowników cywilnych są zlokalizowane na parterze komisariatu. Na tej samej kontygnacji znajduje się toaleta, która nie jest przystosowana do osób z niepełnosprawnością.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla. Istnieje możliwość załatwienia sprawy poprzez kontakt osobisty z tłumaczem polskiego języka migowego i tłumaczem - przewodnikiem.

Posterunek Policji we Wrzącej - ulica generała Władysława Sikorskiego 6, 95-083 Wrząca 
Siedziba Posterunku Policji we Wrzącej, w której interesanci mogą załatwić sprawę, znajduje się przy ulicy generała Władysława Sikorskiego 6, 95-083 Wrząca. Budynek oznaczony jest tablicą informacyjną znajdującą się przy głównym wejściu.

Parking
Przed budynkiem jest wyznaczony parking z trzema miejscami postojowymi - jedno z nich jest przeznaczone wyłącznie dla pojazdów służbowych. Nie ma zapewnionych miejsc przeznaczonych dla osób z niepełnosprawnościami.

Wejście do Posterunku Policji we Wrzącej
Wejście do posterunku nie posiada schodów, a wszystkie pomieszczenia są ulokowane na jednej kondygnacji - parterze. Przy drzwiach wejściowych znajduje się wideodomofon. Pierwszym pomieszczeniem po wejściu do budynku jest oszklony wiatrołap, z którego można przejść do holu posterunku. W holu, po prawej stronie znajduje się okno podawcze, a po lewej stronie umiejscowiona jest toaleta dla interesantów, która jest przystosowana dla osób z niepełnosprawnością. Z holu do poszczególnych pomieszczeń posterunku można dostać się przez drzwi zabezpieczone czytnikiem dostępu. Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie, a jedynie w asyście funkcjonariusza Policji lub pracownika Policji. Przez drzwi wejściowe może przejechać osoba poruszająca się na wózku. Korytarz jest o szerokości powyżej 180 centymetrów. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla. Istnieje możliwość załatwienia sprawy poprzez kontakt osobisty z tłumaczem polskiego języka migowego i tłumaczem - przewodnikiem.

Posterunek Policji w Hermanowie -  Hermanów 24 n, 95-200 Pabianice
Siedziba Posterunku Policji w Hermanowie, w której interesanci mogą załatwić sprawę, znajduje się w Hermanów 24 n, 95-200 Pabianice. Budynek oznaczony jest tablicą informacyjną znajdującą się przy głównym wejściu.

Parking
Przed budynkiem jest wyznaczony parking z trzema miejscami postojowymi - jedno z nich jest przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami.

Wejście do Posterunku Policji w Hermanowie
Wejście do posterunku nie posiada schodów. Budynek ma dwie kondygnację - na pierwsze piętro można dostać się jedynie szerokimi schodami. Nie ma urządzeń ułatwiających ich pokonanie. To uniemożliwia dostęp do wyższych kondygnacji osobom z ograniczoną mobilnością. Pierwszym pomieszczeniem po wejściu do budynku jest hol, po jego prawej stronie znajduje się okno podawcze, a po lewej stronie umiejscowiona jest toaleta dla interesantów, która jest przystosowana dla osób z niepełnosprawnością. Z holu do poszczegolnych pomieszczeń posterunku można dostać się przez drzwi zabezpieczone czytnikiem dostępu. Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie, a jedynie w asyście funkcjonariusza Policji lub pracownika Policji. Przez drzwi wejściowe może przejechać osoba poruszająca się na wózku. Korytarz jest o szerokości powyżej 150 centymetrów. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla. Istnieje możliwość załatwienia sprawy poprzez kontakt osobisty z tłumaczem polskiego języka migowego i tłumaczem - przewodnikiem.

Posterunek Policji w Ksawerowie -  ulica Kościuszki 3 H, 95-054 Ksawerów
Siedziba Posterunku Policji w Ksawerowie, w której interesanci mogą załatwić sprawę, znajduje się na ulicy Kościuszki 3 H, 95-054 Ksawerów. Budynek oznaczony jest tablicą informacyjną znajdującą się przy głównym wejściu.

Parking
Przed budynkiem jest wyznaczony parking dla interesantów zarówno Urzędu Gminy w Ksawerowie, jak i posterunku. Wyznaczono na nim jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Wejście do Posterunku Policji w Ksawerowie
Posterunek jest częścią budynku Urzędu Gminy w Ksawerowie z oddzielnymi dwustopniowymi schodami wejściowymi - nie ma podjazdu dla wózków. Posterunek w całości znajduje się na parterze budynku. Pierwszym pomieszczeniem po wejściu do budynku jest korytarz prowadzący do zamkniętych na klucz drzwi, które nie posiadają zabezpieczenia w postaci czytnika dostępu. Obok drzwi znajduje się okienko podawcze. Nie ma informacji na temat rozkładu pomieszczeń. Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie, a jedynie w asyście funkcjonariusza Policji lub pracownika Policji. Przez drzwi wejściowe może przejechać osoba poruszająca się na wózku. Korytarz jest o szerokości powyżej 180 centymetrów. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla. Istnieje możliwość załatwienia sprawy poprzez kontakt osobisty z tłumaczem polskiego języka migowego i tłumaczem - przewodnikiem.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Istnieje możliwość załatwienia sprawy za pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online.

  1. Osoby głuche i słabosłyszące mogą kontaktować się z Komendą Powiatową Policji w Pabianicach osobiście, zgłaszając się w siedzibie jednostki przy ulicy Żeromskiego 18, w godzinach od 7.30 do 15.30 oraz za pośrednictwem:

Osoba, która zamierza skorzystać z usługi tłumacza, powinna zgłosić ten fakt w komendzie ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się (PJM, SJM, SKOGN) na co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Usługa tłumacza jest bezpłatna dla osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U z 2011 roku., Numer 127, pozycja 721 z późnniejszymi zmianami.)

  1. Osoby głuche i słabosłyszące mogą kontaktować się z Komisariatem Policji w Konstantynowie Łódzkim osobiście, zgłaszając się w siedzibie jednostki pod adresem 95-050 Konstantynów Łódzki, ulica Zgierska 4 oraz za pośrednictwem:
  1. Osoby głuche i słabosłyszące mogą kontaktować się z Posterunkiem Policji we Wrzącej osobiście, zgłaszając się w siedzibie jednostki pod adresem 95-083 Wrząca, ul. gen. Władysława Sikorskiego 6 oraz za pośrednictwem:
  1. Osoby głuche i słabosłyszące mogą kontaktować się z Posterunkiem Policji w Hermanowie osobiście, zgłaszając się w siedzibie jednostki pod adresem 95-200 Hermanów 24n oraz za pośrednictwem:
  1. Osoby głuche i słabosłyszące mogą kontaktować się z Posterunkiem Policji w Ksawerowie osobiście, zgłaszając się w siedzibie jednostki pod adresem 95-054 Ksawerów, ulica Kościuszki 3H oraz za pośrednictwem:

Koordynatorem ds. dostępności w Komendzie Powiatowej Policji w Pabianicach jest podkomisarz Agnieszka Jachimek.
Kontakt:
Komenda Powiatowa Policji w Pabianicach
ul. Żeromskiego 18, 95-200 Pabianice
tel. 47 84 243 57
email: agnieszka.jachimek@pabianice.ld.policja.gov.pl

Do zadań koordynatorów ds. dostępności należy:

  • wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Komendę,
  • przygotowanie i koordynacja wdrożenia przez Komendę planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 6 ustawy,
  •  monitorowanie działalności Komendy w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

 

Powrót na górę strony